fbpx

Po co nam testy stron.

Najprościej mówiąc by stworzyć tak zwaną „mapę ciepła” . Czyli jak zachowują się odwiedzający na naszej stronie .

Ciężko jest stworzyć stronę biznesową, która od razu przełoży się na sprzedaż. Często robiąc ją przyzwyczajamy się do jej designu i nie widzimy jej wad. „Lepiej nie będzie”. „Tak musi być, bo inaczej nie zadziała”. Tak, akurat.  Klienci często nie rozumieją stworzonego przez ciebie układu i korzystają z twojej strony z zupełnie niespodziewany sposób, na który nigdy byś nie wpadł. Warto więc zrozumieć użytkownika. Może się okazać, że nawet drobne zmiany mogą zaowocować wzrostem długości sesji czy liczbą konwersji.

Tutaj przychodzi nam z pomocą program Mouseflow.

Program ten zrobi nam testy stron i pokaże nam „mapę ciepła”. Wystarczy podać maila i hasło, wkleić fragment kodu Javascript i już można zacząć śledzić poczynania użytkowników na naszej stronie. Aplikacja śledzi ruchy kursora na stronie i tworzy wartościowe analizy. Możemy sprawdzić „mapę ciepła” ilustrującą gdzie najczęściej znajdują się kursory odwiedzających, bądź „mapę ekranów”, czyli do którego miejsca danego ekranu dociera jaki procent użytkowników, i oczywiście mapę kliknięć. Z tych danych można wyciągnąć wiele użytecznych wniosków na temat zachowania ludzi na naszej witrynie. Darmowa wersja pozwala nagrać 100 sesji strony, zaś rozszerzenie do 1000 sesji kosztuje 15 euro miesięcznie

Dołącz

Share this post with your friends!